صفحه اصلی پایگاه خبری همیار دانش بنیان خانه خلاق همیار دانش بنیان

تفاوت محصول و برند

تفاوت محصول و برند واحد تولید محتوا
11 اردیبهشت 1402
539 بازدید
تفاوت محصول و برند

 تفاوت محصول و برند از نگاهی دیگر ...

برایان تیل در کتاب خود به نام « خلق برندهای مردم‌پسند »  می‌نویسد : 

محصول و خدمت را می‌توانیم مجموعه‌ای از یک سری ویژگی‌ها و مشخصات فنی تعریف کنیم.برای مثال، وقتی می‌گوییم این خودرو «موتور 2500 سی‌سی‌ دارد»، «آپشن‌های به‌روزی دارد»و «گارانتی 7 ساله دارد» داریم یک محصول را توصیف می‌کنیم.

خانه خلاق و نوآوری مجازی همیار دانش بنیان

اما زمانی که ویژگی‌ها و مشخصات فنی محصول‌مان را به منافع ملموس برای مشتریان تبدیل می‌کنیم، داریم برندمان را توصیف می‌کنیم.برای مثال، وقتی آپشن‌های مختلف خودرو را به «راحتی حداکثری راننده و سرنشینان خودرو» تبدیل می‌کنیم، داریم برندمان را برای مشتری توضیح می‌دهیم.بر همین اساس برند را می‌توانیم مجموعه‌ای از «تصورات ذهنی مشتری از ویژگی‌ها و مشخصات فنی محصول» تعریف کنیم.

به همین دلیل، باید در مذاکرات فروش، تبلیغات و تمام روش‌های ارتباطی‌مان با مشتریان روی خلق تصورات ذهنی از محصول‌مان تمرکز کنیم.

به طور مثال، با این که لندرُوِر، در میان خودروهای سواری دیگر، بالاترین ظرفیت حمل اسباب و اثاثیه را دارد، اما، روی ویژگی تصویر ذهنی «ماجراجویی» تمرکز کرده است

به همین دلیل، حتی در تبلیغات لندرُوِر هم ویژگی‌ها و منافع فیزیکی این خودرو خیلی کم بیان می‌شوند و بیشتر روی روح اصلی این خودرو که همان «امکان سفرهای ماجراجویانه به هر نقطه‌ای در دنیا» است، تمرکز می‌شود و به قول یکی از همین تبلیغات «با لندرُوِر می‌شود تا آخر دنیا رفت»

تهیه و تنظیم : واحد تولید محتوای خانه خلاق و نوآوری مجازی همیار دانش بنیان

 

 

دیدگاه ها(0)