صفحه اصلی پایگاه خبری همیار دانش بنیان خانه خلاق همیار دانش بنیان

دانش‌بنیان‌ها برای حضور در صداو سیما مستقیماً درخواست می‌دهند

دانش‌بنیان‌ها برای حضور در صداو سیما مستقیماً درخواست می‌دهند واحد تولید محتوا
20 آذر 1399
540 بازدید
دانش‌بنیان‌ها برای حضور در صداو سیما مستقیماً درخواست می‌دهند

در راستای گسترش همکاری‌های پیشین، میان دو نهاد معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و سازمان صداوسیمای جمهوری‌اسلامی ایران، کمیته‌ای ویژه تشکیل شده است تا سیاستگذاری‌های لازم در حوزه ترویج و فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان انجام شود.

در حال حاضر با توجه به تسهیلات در نظر گرفته شده، شرکت‌های دانش‌بنیان، می‌توانند، مستقیماً درخواست خود را برای حضور و معرفی در برنامه‌های مختلف سازمان صداو سیما، ارائه کنند.

بر اساس این تسهیلات، فعالیت‌های برتر دانش بنیان، در قالب‌های متنوع رسانه‌ای مانند خبر، گزارش خبری، برنامه‌های ترویجی و دیگر برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، معرفی می‌شود.

با توجه به تعدد درخواست‌ها، برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی محصولات دانش‌بنیان و فناور، معیارهای در نظر گرفته شده است.

شرکت‌هایی می‌توانند از این تسهیلات رسانه‌ای استفاده کنندکه به کاهش وابستگی کشور به واردات در حوزه محصولات و فناوری‌های دانش‌بنیان، به شکل مشخص، کمک کرده باشند.

و یا آنکه در راستای تولید با کیفیت و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای جوانان تحصیل‌کرده و نخبگان علمی، کوشش کرده باشند.

«صادرات محصولات دانش‌بنیان»، یکی دیگر از شاخصه‌های است که شرکت‌های دانش‌بنیان در صورت برخورداری از آن، می‌توانند، برای معرفی موفقیت‌های صادراتی خود در این برنامه‌ها، حضور یابند.

همچنین بر اساس توافق دوطرف، برنامه‌های ویژه برای رفع چالش‌ها و مشکلات صنایع و فعالیت‌های تولیدی کشور، با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در صداوسیما، تولید و پخش خواهد شد.

ایجاد ارزش افزوده بالا مبتنی بر فناوری و نوآوری و جلوگیری از خام فروشی، نیز یکی دیگر از معیارهای حضور در برنامه‌های صداو سیما، برای فعالان فناور و دانش‌بنیان است.

شرکت‌های دانش‌بنیانی که متقاضی استفاده از این تسهیلات هستند، با ارسال نامه و نیز ارسال مستندات لازم نظیر کاتالوگ محصولات و رزومه شرکت، می‌توانند درخواست خود را به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری ارسال کنند.

دیدگاه ها(0)