صفحه اصلی پایگاه خبری همیار دانش بنیان خانه خلاق همیار دانش بنیان

پرویز کرمی در گفتگو با روزنامه ی همشهری رضایت و مسرت از تلاش جوانان نخبه ایران

پرویز کرمی در گفتگو با روزنامه ی همشهری رضایت و مسرت از تلاش جوانان نخبه ایران واحد تولید محتوا
22 آذر 1399
474 بازدید
پرویز کرمی در گفتگو با روزنامه ی همشهری رضایت و مسرت از تلاش جوانان نخبه ایران

پرویز کرمی، مسئول برگزاری نمایشگاه شرکت های دانش بنیان و فناوری های برتر ایران ساخت در گفت و گو با همشهری درباره نتایج برگزاری این نمایشگاه می گوید: یکی از اصلی ترین دستاوردهای نمایشگاه این بود که توانستیم عمده زیست بوم فناوری و نوآوری را در حسینیه امام خمینی (ره) نزد رهبر معظم انقلاب اسلامی نمایش دهیم.

آقای دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب یک پاورپوینت زیست بوم فناوری و نوآوری را معرفی کرد. در زمان این معرفی هم نماینده ای از هر کدام از بخش های این زیست بوم به معرفی فعالیت خود پرداختند. زمانی که در نقش شتاب دهنده صحبت شد، شتاب دهنده پرسیسژن به نمایندگی از شتاب دهنده های این زیست بوم کار خود را کاملا توضیح داد. در بخش بعدی استارتاپ خارج شده از این شتاب دهنده هم کنار آن‌ها بود که کارهای خود را که عمدتا در حوزه تولید واکسن و داروهای «های‌تک» بود توضیح داد.

کرمی، دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره ویژگی محصولات ارائه شده می گوید: امروز عمده افرادی که در این نمایشگاه در حوزه های مختلف شرکت کردند دستاوردهایی را به نمایش گذاشتند که اولا صفر تا صد بومی بود و ثانیا در جامعه و بازار به عرضه رسیده است. عمده محصولات ارائه شده هم مرتبط با فناوری های بالا و تحریم شده بود که از حوزه های مختلف، از طراحی موتور جت گرفته تا داروهای پیشرفته، دستگاه جراحی از راه دور و تجهیزات تک آزمایشگاهی را شامل میشد.

به گفته کرمی هر سال در مهرماه، رهبر معظم انقلاب اسلامی، دیداری با نخبگان و استعدادهای برتر دارند و این نمایشگاه در واقع حاصل این نشست ها و دیدارها بوده است. عمده اعضای ۳۰ شرکت دانش بنیان که در این نمایشگاه شرکت کردند نخبگانی هستند که سال های پیش در این جلسات ش رکت می کردند.

وی درباره میزان رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از دیدن دستاوردهای نخبگان و استعدادهای برتر کشور می گوید: نمایشگاه به شکلی بود که وقتی مقام معظم رهبری تمام نمایشگاه را بازدید فرمودند، اظهار مسرت و رضایت ایشان در یادداشتی که در کتابچه نمایشگاه مرقوم کردند با مرقومه «جلوه درخشان استعداد ایرانی و همت انقلابی را در این نمایشگاه دیدیم» منعکس شد.

احساس می کنم نمایشگاه بسیار باعث مسرت و خوشحالی ایشان شده است. به عنوان مسئول نمایشگاه، رضایت را در چهره ایشان دیدم. البته تعدادی از ش رکت های دانش بنیان هم گلایه های خود را از عدم خرید محصولات و کالاهای تولید داخل توسط نهادهای دولتی و عمومی اعلام کردند که رهبر انقلاب اسلامی به آقای دکترستاری و وزیر صحت تذکر دادند.

وی همچنین درباره محصولات دانش بنیانی که بیشتر مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفتند تأکید دارد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از همه بخش های نمایشگاه رضایت داشتند اما بعضی بخش‌ها بودند که بیشتر مورد توجه ایشان قرار گرفت؛ مثلا دستگاهی به نام «پاراواک» در نمایشگاه وجود داشت که توسط دکتر عرفانیان طراحی و ساخته شده است. پاراواک در واقع یک پروتز عصبی است که به معلولان این توان را می دهد که بایستند و راه بروند. این دستگاه کمکی هم به معلول و هم به خانواده او و جامعه است. مورد دیگر هم موتورجتی که توسط نخبگان ساخته شده بود مورد توجه ایشان قرار گرفت.

 

دیدگاه ها(0)