صفحه اصلی پایگاه خبری همیار دانش بنیان خانه خلاق همیار دانش بنیان

اتحادیه جدید هوش مصنوعی با اهدافی بزرگ برای آینده

اتحادیه جدید هوش مصنوعی با اهدافی بزرگ برای آینده واحد تولید محتوا -3
15 آذر 1402
474 بازدید
اتحادیه جدید هوش مصنوعی با اهدافی بزرگ برای آینده

متا، IBM  و چند شرکت بزرگ دیگر درحال ایجاد یک اتحاد درزمینه هوش مصنوعی هستند. یکی از اهداف اصلی این اتحاد، گسترش مدل‌های متن‌باز هوش مصنوعی به منظور برقراری یک جامعه باز و توانمند و ایجاد فضایی برای توسعه‌دهندگان و محققان به‌منظور سرعت‌بخشیدن به نوآوری مسئولانه درزمینه هوش مصنوعی و درعین‌حال حصول اطمینان از دقت علمی، اعتماد، امنیت، تنوع و رقابت اقتصادی است است. این مدل برخلاف مدل‌های بسته شرکت‌هایی مانند گوگل و OpenAI، در دسترس عموم قرار می‌گیرند.

براساس اعلامیه منتشرشده در سایت IBM، چند شرکت قدرتمند در حوزه علم و تکنولوژی با یکدیگر متحد ‌شدند تا هدف توسعه مدل‌های متن‌باز هوش مصنوعی را دنبال کنند. در این اتحاد به‌جز متا و IBM، نام شرکت‌‌ها و سازمان‌های بزرگی مانند اینتل، AMD، ناسا و دانشگاه ییل نیز به‌چشم می‌خورد.

نیک کلگ به عنوان یکی از ستون‌های اصلی این اتحادیه رئیس امور جهانی متا در بیانیه‌ای گفت: «ما معتقدیم بهتر است هوش مصنوعی آشکارا توسعه یابد؛ به‌این‌ترتیب افراد بیشتری می‌توانند به مزایای آن دسترسی داشته باشند، محصولات خلاقانه بسازند و روی ایمنی آن کار کنند. » اتحاد هوش مصنوعی محققان، توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها را گردهم می‌آورد تا ابزارها و دانش خود را به اشتراک بگذارند.

این اتحاد قصد دارد بر ایمنی و شفافیت تمرکز کند؛ برای پیشبرد این موضوع، اتحاد هوش مصنوعی می‌خواهد منابع آموزشی در مورد جنبه‌های متعدد هوش مصنوعی برای عموم مردم و حتی سیاست‌گذاران منتشر کند. همچنین این اتحاد با برگزاری رویدادهای مختلف، بر توسعه ایمن هوش مصنوعی متمرکز خواهد شد.

 

 

دیدگاه ها(0)