صفحه اصلی پایگاه خبری همیار دانش بنیان خانه خلاق همیار دانش بنیان

معرفی خانه های خلاق و نوآوری 2

معرفی خانه های خلاق و نوآوری 2 روابط عمومی سایت
04 تیر 1401
623 بازدید
معرفی خانه های خلاق و نوآوری 2

این خانه خلاق و نوآوری، به توسعه زیست‌بوم صنایع خلاق با رویکرد حوزوی کمک می‌کند و بستر لازم برای رشد ایده‌های خلاق و نوآورانه را فراهم می‌آورد.

اولین گام خانه خلاق و نوآوری اشراق ادبیات سازی ایده پردازی بین طلاب علوم دینی و دانشجویان علوم انسانی با کمک ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده است.

 

از ایده تا راه‌اندازی شرکت خلاق

در خانه خلاق و نوآوری اشراق، ایده‌های خلاق و نوآورانه که قابلیت ترویج ارزش‌های فرهنگی به صورت تاب‌آور را داشته باشد پذیرش شده و از طریق حمایت‌های آموزشی، مشاوره‌ای، امکاناتی و مادی سعی می‌شود شرایطی فراهم شود که ایده‌ها به بلوغ رسیده و بتوانند در قامت یک خدمت یا محصول فرهنگی در گستره‌ی جامعه‌ی اسلامی زمینه ساز نشر و توسعه ارزش‌های فرهنگی و دینی شوند.

در این خانه خلاق و نوآوری از میان 400 ایده، ۷۵ ایده برتر پذیرش شده است. پس از انتخاب، فرایند میزبانی و رشد این ایده‌ها انجام خواهد شد و خدماتی شامل آموزش، مشاوره و راهبری، استقرار، ابزارهای لازم به متقاضیان داده می‌شود.

از ایده تا راه‌اندازی شرکت خلاق، مسیری است که این خانه خلاق و نوآوری برای طلاب علوم دینی و دانشجویان علوم انسانی فراهم کرده است و فعالیت خود را در شهرهای قم،اصفهان، مشهد، شیراز و اهواز نیز گسترش داده است.

 

تأسیس مدرسه فناوری فانوس

یکی از ارکان فعالیت این خانه خلاق و نوآوری تأسیس مدرسه فناوری فانوس در قالب اپلیکیشن بود که اکنون نزدیک به یک هزار نفر آن را نصب کرده‌اند. در این برنامه بیش از 6هزار محتوای آموزشی در قالب صوت، تصویر، متن و مقاله در دسترس عموم قرار گرفته است.

حجت الاسلام محمد قطبی مدیر خانه خلاق و نوآوری اشراق با بیان اینکه تاکنون 16 مورد داوری انجام شده که برای صدور اعتبارنامه، مدارک آن‌ها ارسال و به‌زودی شرکت خلاق خواهند شد، گفت: در این خانه خلاق و نوآوری وبینارهای تخصصی به‌طور میانگین دو روز در هفته و به‌صورت برخط در حوزه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز صنایع خلاق برگزار می‌شود.

مدیر خانه خلاق و نوآوری با اشاره به اینکه صنایع خلاق و فناوری‌های نرم از نظر کمی و کیفی باید قدم‌به‌قدم دانش بنیان و فناوری‌های سخت رشد و توسعه پیدا کند، افزود: 12 رویداد در حوزه‌های سبک زندگی اسلامی، محصولات قرآنی و مهدوی و صنایع خلاق برگزار شده که بیش از یک هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند.

خانه‌های خلاق و نوآوری، به‌عنوان پلتفرم اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در استفاده از توان‌بخشی خصوصی برای اجرایی سازی آیین‌نامه‌ها، سیاست‌گذاری، تسهیل گری و حمایت از شکل‌گیری زیست‌بوم شرکت‌های خلاق، از طریق کمک به ایجاد زیرساخت، تسهیلات مالی، مشاوره، توانمندسازی و حمایت‌های معنوی در مسیر توسعه محصولات، خدمات و بازار فناوری‌های نرم و صنایع خلاق هستند.

 

خانه‌های خلاق و نوآوری اشراق با همکاری و حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری سعی دارد شرایطی را فراهم کند تا ایده‌های برتر به بلوغ برسند.

دیدگاه ها(0)