صفحه اصلی پایگاه خبری همیار دانش بنیان خانه خلاق همیار دانش بنیان

کلاس جهانی- مدل استارت آپ موفق

کلاس جهانی- مدل استارت آپ موفق واحد تولید محتوا
07 بهمن 1400
787 بازدید
کلاس جهانی- مدل استارت آپ موفق

برای اینکه بتوانید یک استارتاپ یا استارت آپ startup موفق راه اندازی کنید این ۳ مورد را خوب در نظر بگیرید و سبک سنگین کنید اکثر استارتاپ‌هایی که شکست می‌خورند، معمولا در عمل کردن به یکی از این ۳ مورد ناموفق هستند:

 هرچقدر می توانید هزینه ها را کم کنید

 پیدا کردن یک شریک و بنیان گذار که عضوی از تیم باشد

ایده تولید محصول یا خدماتی که مشتری ها واقعا به آن علاقه داشته باشند

کمبود جامعه و رفع نیاز به عنوان یک رمز موفق در راه اندازی یک استارت آپ :

فکر کنید و به اطراف خود خوب نگاه کنید جامعه چه چیزی کم دارد که می توان آن را با ترکیبی از تکنولوژی و فرایند های کسب و کار برطرف کرد.

ساخت نسخه اولیه

اگر ایده خوبی دارید یک نسخه اولیه و اصطلاحا دمو را بسازید همیشه افراد زیادی هستند که بهترین اید ه ها را برای راه اندازی استارتاپ یا استارت آپ موفق دارند.

اما چون نسخه های اولیه از ان را ارئه نمی دهند این ایده ها هیچ وقت اجرایی نمی شوند.

نسخه اولیه را به چنیدن نفر نشان دهید

نمونه‌ اولیه خود را به دیگران نشان بدهید و نظر آن‌ها رابپرسید. بهتر است در این مرحله حداقل صد نفر انتخاب کنید و نمونه اولیه ی خود را به آنها نمایش دهید. این صد نفر را نشناسید بهتر است یعنی از میان افراد کاملا ناشناس انتخاب های خود را انجام دهید تا به یک بازخورد مناسب برسید.

اگر ممکن است این فرایند را چندین بار تکرار کنید اگر بازخورد بسیارمناسبی گرفتید شانس بیشتری برای موفقیت دارید.

به فکر شریک و بنیان گذار باشید

اگر از طریق مراحل بالا نتایج خوبی را در نمونه اولیه کسب کردید این نکته  مثبتی است و می توانید ایده خود را توسعه دهید در این مرحله با شریک خود صحبت کنید شرکت خودتان را ثبت کنید.

به دنبال سرمایه گذار باشید

اگر هزینه کافی برای تولید محصولات یا معرفی خدمات و برند خود ندارید بهتر است از سرمایه گذاران کمک بگیرید تا در مراحل عملی کردن ایده کنار شما باشند.

شاید در این مرحله شتاب دهنده ها مناسب باشند چون نمونه اولیه محصول شما نتیجه بهتری کسب کرده. از این مرحله به بعد باید روی کسب و کار خود متمرکز شوید نظر کاربران را جلب کنید از انتقادات و پیشنهادات ان ها برای بهتر شدن استفاده کنید راه کارهای مختلف را امتحان کنید نواقص را برطرف کنید به فکر توسعه باشید تا موفقیت را تجربه کنید و صاحب استارتاپ یا استارآپ startup موفقی شوید.

عوامل اصلی در موفقیت و راه اندازی یک استارت آپ با محصول موفق

 به طور کلی ما برای ایجاد یک محصول ارزشمند در استارت اپ خود با مفاهیم زیر درارتباط خواهیم بود :

1- محصول

2-خلق کردن یک محصول

3- عالی بودن

4-در  کلاس جهانی بودن یک محصول

   بیایید بامحصول بیشترآشناشویم :

وقتی صحبت از مفهوم محصول می شود ،شاید به طور ناخوداگاه ذهن خود را  به سمت کالا و یا خدمات سوق دهیم .! اما در تعریف محصول ، به رویدادهام توجه می شود.

اما به چه صورت ؟

به عنوان مثال وقتی که یه یک فدارسیون همانند ، فداسیون فوتبال می اید و حق پخش تلویزیونی خود را می فروشد ،در واقع با این عمل ، یک رویداد را به فروش می رساند .

بهتر است بدانید که یک محصول می تواند شامل ادم ها نیز شود :

به عنوان مثال با  حضور  در انتخابات ، در واقع دارید ادم ها را می فروشید .

بهتر است بدانید که یک محصول می تواند شامل اطلاعات  نیز شود :

 به عنوان مثال وقتی دارید اطلاعات مربوط به بانک مشتریان یک صنعت در یک حوزه خاص ، را در فضای اینترنت به فروش می رسانیم، در واقع داریم اطلاعات را به فروش می رسانیم .

در واقع اموختیم هر جا صحبتی از یک محصول می شود ، به  یاید آوریم که در  حال اشاره به همه این زیر مجموعه ها 0  ( اطلاعات ، آدم ها ، و .......) هستیم

  بیایید با خلق کردن محصول بیشترآشناشویم :

ما با خلق کردن در واقع داریم یک چیزی را از هیچ ایجاد می کنیم ! خلق کردن می تواند استوار بر یک ایده خلاق باشد ، و یا می تواند ماحصل یک طرح مفهومی  باشد .

بهتراست  بدانید فی مابین دو واژه خلق کردن  و مونتاژ کردن تفاوت بسیاری وجود دارد . شما وقتی یک محصول را خلق می کنید ، در واقع یک چیزی را  در مقابل رقبا خود ارایه کردید که آن ها ندارند.

بیایید باعالی بودن بیشترآشناشویم :

در تعریف مفهوم عالی بودن آمده است 

واقعا خوب باشد !

اما اگر بخواهیم به این واژه از مفهوم کسب و کار نگاه کنیم ،می توانیم تعریف زیر را برای ان به کار ببریم :

یک محصول عالی ، محصولی است که بیش ترین ارزش را برای مشتری ایجاد کند .

 وقتی ما چیزی را خریداری می کنیم ،یعنی ارزش آن را پذیرفته ایم .اگر از منظر  عام به این مطلب نگاه کنیم که ارزش یعنی چی ؟! شاید این تعریف برای آن در ذهن ما خطور نماید :

مقدار پولی که  برایش دادم در مقابل چیزی که بدست آوردم متناسب بود .

 مفهوم ارزش واقعا همین است . وقتی که ما کالا یا خدماتی  را در قالب یک محصول  تهیه می کنیم ، در واقع هزینه های مستقیم یا  غیر  مستقیم برای آن پرداخت می کنیم .در طرف مقابل مجموعه ای از منافع مستقیم و غیر مستقیم قرار دارد .

منفعت مستقیم یعنی به دست اوردن محصول موردنظر .

منفعت غیر مستقیم را در قالب یک  مثال ساده شرح می دهیم :

وقتی که شما یک خودرو را خریداری می کنید ، هروقت که بخواهید به هر کجا که دلتان خواست ، در کمال آرامش و امنیت می توانید بروید و از این بابت امنیت خاطر خواهید داشت .

اگر هزینه های مستقیم و غیر مستقیم ، را از منافع مستقیم و غیر مستقیم کم کنید ، انچه که برای شما می ماند ، ارزش نام خواهد داشت .

اگر بخواهیم یک محصول عالی در استارت آپ خود راه اندازی کنید ، باید تلاش کنید تا بیشینه ارزش را برای آن محصول ایجاد نمایید .

اما ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود ، چطور می شود بیشینه ارزش را برای محصول ایجاد کرد ؟گام اول این است که منابع موجود در سازمان ، استارت آپ خود شامل منابع مالی ،انسانی ، اطلاعاتی ، ارتباطی و غیره را به درستی بشناسید .یکی از مشکلات عدیده در یک استارت آپ و کسب و کار نوپا این است که گاهی ما واقعا منابع سازمان خود را نمی شناسیم ، یا به ارزش واقعی آن ها واقف نیستیم .

ما در طرف مقابل نیز با محیط استارت آپ خود را به خوبی بشناسیم ، محیط یک استارت آپ و یا به عبارتی کسب و کار نوپا ،مجموعه ایی از عواملی هستند که اگر چه می توانند بر کسب و کار و استارت آپ شما تاثیر مستقیم بگذارند ، اما ما توان تاثیر گذاری مستقیم بر آن ها را نداریم .

 بیشتر بدانیم :

تمام سازمان ها و تمام مدیران کسب وکارهای نوپا و استارت آپی ، در دل هر رویدادی به دنبال فرصت می گردند .اما قرن جدید دوران فرصت جویی هوشمندانه است .فرصت جویی هوشمندانه آن است که بیشینه منافع را برای شما تامین کند .

برای به دست آوردن چنین توانایی ما نیازمند تفکر استراتژیک هستیم .تفکر استراتژیک به ما توان سواری برای موج تغییرات سریع و متنوع امروزی را می دهد .

 در کلاس جهانی بودن و یا در سطح عالی بودن یک محصول استارت آپی چیست ؟

در تعریف در کلاس جهانی بودن و یا درسطح عالی بودن یک محصول می توانیم بگوییم که تمام مردم ، با دین های مختلف ، فرهنگ ها ،زبان ها و ملیت هایی مختلف بخواهند با اراده خود از یک محصول با رضایتمندی استفاده نمایند .

 مشتریان یک محصول در صورتی که جزء گروه مشتریان هدف محصول باشند تنها یک هدف را دنبال می کنند :

من فقط همین محصول را می خواهم تحت هر عنوانی !

 در کلاس جهانی بودن و یا در سطح عالی بودن یک محصول استارت آپی موارد مختلفی دخیل خواهد بود ، از جمله نام گذاری محصول !!! که بعدها بیشتر در این رابطه سخن خواهیم گفت .

 ادامه دارد ...

دیدگاه ها(0)