صفحه اصلی پایگاه خبری همیار دانش بنیان خانه خلاق همیار دانش بنیان

چطور مشتری جذب کنیم ؟!( بخش سوم )

چطور مشتری جذب کنیم ؟!( بخش سوم ) واحد تولید محتوا
26 شهریور 1400
759 بازدید
چطور مشتری جذب کنیم ؟!( بخش سوم )

در این بخش با سایر کانال ها بیشتر آشنا می شویم ...

فروش (Sales)

فروش و معرفی مستقیم محصولات و خدمات به مشتریان مثل بازاریاب‌هایی که به صورت حضوری رانندگان را به عضویت در اسنپ جذب می‌کنند.

 بازاریابی ویروسی (Viral Marketing)

اگر کاربران را بتوانید تشویق به دعوت از دوستان خود برای کاربر شدن کنید و یا به شکلی توجه آنها را به اتفاقات کسب و کارتان جذب کنید بنابراین با اشتراک گذاری آن، افراد بیشتر و بیشتری به سرویس شما دعوت می‌شوند. یعنی اگر هر کاربر جدید، منجر به جذب بیش از یک کاربر دیگر شود، می توانید به یک واکنش زنجیره ای با رشد نمایی برسید مسائل مهمی برای وایرال شدن را میتوان شناسایی کرد که همه اینا به مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه در آن زمان خاص بستگی دارد. 

ایجاد اجتماع و جامعه (Community Building)

ایجاد جامعه‌ای از افراد مشتاق به محصول و یا خدماتی که شما ارائه می‌دهید مثل سرویس لیفت در امریکا که رشد چشمگیری با حمایت از شکل گیری جوامع طرفداران اشتراک گذاری خودرو بدست آورد.

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

ایجاد و انتشار محتویات جذاب و ارزشمند مرتبط با کسب‌وکار، همچنین در این‌گونه روش بازاریابی بدلیل اینکه جنبه تبلیغاتی کسب‌وکار کمتر دیده می‌شود میزان تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطب دارد. برای مثال مجله علی‌بابا با ارائه محتویات جذاب و دانستی‌های مختلف از شهر‌ها و کشورهای مختلف .

بلاگ‌های بازار هدف (Target Market Blogs)

انتشار محتویات و تبلیغات محصولات شما در وبلاگ‌هایی که ممکن است مخاطبان شما آنها را دنبال کنند. برای مثال معرفی کتاب‌های صوتی نوار در یک پزشک، همچنین ریپورتاژ آگهی یکی از روش‌هایی بازاریابی است که در این قسمت جای می‌گیرد.

توسعه کسب‌وکار (Business Development)

فرایند ایجاد ارتباطات استراتژیک که به نفع متقابل استارتاپ شما و شریک تجاری شما می‌باشد مثل همکاری کافه‌بازار و آواگیمز برای توسعه بیشتر بازی‌های موبایلی.

تبلیغات نمایشی (Social & Display Ads)

تبلیغات نمایشی بنر های تبلیغاتی هستند که شما در وبسایت های مختلف سراسر اینترنت مشاهده می‌کنید. تبلیغات اجتماعی هم، تبلیغات عادی اما در فضای اجتماعی هستند، همانند تایم لاین فیسبوک و توویتر. 

بازاریابی جستجویی (Search Engine Marketing)

بازاریابی موتورهای جستجو به ایجاد تبلیغات در موتور های جستجو از جمله Google  و DuckDuckGo، اشاره می‌کند.

روابط عمومی (Public Relation)

عمومیت هنر عرضه نام خود از طریق روزنه های رسانه مثل رسانه های خبری، روزنامه ها، مجلات و تلویزیون است. در مصاحبه با Jason Kincaid، نویسنده سابق TechChrumch، درباره روش های استفاده از روش های رسانه ای، چگونگی ایجاد روابط با خبرنگاران، و کارهایی که استارتاپ ها در زمینه عمومیت درست انجام نمی‌دهند، مطرح شد.

روابط عمومی نامعمول (Unconventional PR)

دو نوع روابط عمومی غیر متعارف داریم. شما احتمالا با نوع اول آن آشنایی دارید: شاهکار در عمومیت. شاهکار در عمومیت به ان معنا است که همه چیز برای جذب پوشش رسانه ای طراحی شده است.

نوع دوم روابط غیر متعارف قدردانی از مشتری است: کوچک تر، رفتار های قابل اندازه گیری(مثل برگزاری مسابقات یا ارسال دست نوشته برای مشتریان) که هر دوی آن ها خوش بینی مشتریان را افزایش می‌دهد و پوشش خبری را به ارمغان می‌آورد.

پرویزکرمی. دبیرستادفناوریهای نرم وصنایع خلاق معاونت علمی و مشاور کسب وکار

 

 

 

دیدگاه ها(0)