صفحه اصلی پایگاه خبری همیار دانش بنیان خانه خلاق همیار دانش بنیان

چطور مشتری جذب کنیم؟!( بخش دوم )

چطور مشتری جذب کنیم؟!( بخش دوم ) واحد تولید محتوا
22 شهریور 1400
764 بازدید
چطور مشتری جذب کنیم؟!( بخش دوم )

آشنایی با 19 کانال جذب:

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) 

از روش های کم هزینه که کسب‌وکارها برای جذب و حفظ ارتباط با مخاطب و تبدیل آن‌ها به مشتریان وفادار استفاده می‌کنند.

 برای مثال در سرویس ویرگول سعی میشه با ارائه ایمیل‌های اطلاع‌رسانی مانند گزارش آمار فعالیت، بازدیدهای ماهانه، گزارش لایک، کامنت و ارسال ایمیل‌های جذاب کاربران را به سایت بازگردانند و آنها را تشویق به فعالیت در سایت نمایند

 بازاریابی واسطه‌ای (Affiliate Marketing)

همکاری در فروش که در این روش بازاریابی افراد دیگر سرویس‌ها و محصولات شما را می‌فروشند و سهمی از فروش آن را کسب می‌کنند. مانند همکاری در فروش دیجی‌کالا

تبلیغات آفلاین (Offline Ads)

حتی امروزه هم، تبلیغ کننده ها، هزینه بیشتری را برای تبلیغات آفلاین نسبت به تبلیغات آنلاین صرف می‌کنند. انواع بسیاری از تبلیغات آفلاین وجود دارد تلویزیون، رادیو، مجلات، روزنامه ها، صفحات زرد، بیلبورد ها و ایمیل زدن به صورت مستقیم. همه این ها می‌توانند در هر مقیاسی اجرا شوند، از کمپین های محلی، تا کمپین های ملی.استارتاپ های محدودی از این کانال استفاده می‌کنند، و این به آن معنی است که رقابت کمتری برای مخاطبان بیشتر این تبلیغات وجود دارد.

پلتفرم‌های موجود (Existing Platforms)

استفاده از پلتفرم‌های موجود مانند فیسبوک، کافه‌بازار، Pinterest، اینستاگرام و که کاربران زیادی دارند و بتوان کاربران موجود در این پلفترم‌ها را جذب کرد.

 رویدادهای آفلاین (Offline Events)

اسپانسری یا راه‌اندازی رویدادها و کنفرانس‌های مرتبط با کسب‌وکارتان مثل برگزاری رویداد فریلند توسط پونیشا 

 بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)

این یکی از متداول‌ترین روش‌های جذب کاربر به صورت ارزان می‌باشد و هیچگونه ارتباطی به تبلیغات در گوگل Ads ندارد بلکه به شکلی کم هزینه و با بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو و کار کردن بر روی کلید واژگان خاص می‌توان رتبه سایت را در موتورهای جستجو افزایش داد.

 بازاریابی از طریق مهندسی (Engineering as Marketing)

در این روش از ابزار‌ها و منابع مهندسی برای بازاریابی کمک گرفته می‌شوند و با ارائه ویژگی‌های جذاب سعی به جذب کاربر میشه مانند انتشار ابزارهای مفید، ویجت‌ها و تولبار و... به عنوان مثال قسمت ابزارهای کاربردی و بهینه‌سازی وب در هاست ایران

سخنرانی‌‌های جذاب (Speaking Engagements)

سخنرانی در رویدادها، همایش‌ها و کنفرانس‌ها می‌تواند به شکل انگیزه بخشی موثر و کاربردی باشد. بنیانگذاران می‌توانند با بیان داستان شکل گیری کسب‌وکار و تجربیات خود مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهند مانند خانم دانشور از تخفیفان که با حضور در رویدادهای مختلف از تجربیات خودش به عنوان یک کارآفرین صحبت میکنه یا مانوئل در ایسمینار که با بیانی شیرین و به شکلی ساده از راه اندازی کسب‌وکار و تجربیات خودش حرف میزنه.

 نمایشگاه (Trade Shows)

در این روش، کسب‌وکارها می‌توانند در نمایشگاه‌هایی که در زمینه کاری آنها فعالیت می‌کنند، شرکت کنند. این نمایشگاه‌ها این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا محصولات و خدمات خود را به صورت حضوری به مخاطبان خود عرضه کنید، با مخاطبان و مشتریان بالقوه یا فعلی خود تعامل داشته باشید و امکان مشارکت و همکاری با پارتنرها و کسب‌وکارهای دیگر را داشته باشید.

ادامه دارد...

پرویزکرمی. دبیرستادفناوریهای نرم وصنایع خلاق معاونت علمی و مشاور کسب وکار

دیدگاه ها(0)