صفحه اصلی پایگاه خبری همیار دانش بنیان خانه خلاق همیار دانش بنیان

استراتژی بازاریابی و مارکتینگ برای خدمات گردشگری

استراتژی بازاریابی و مارکتینگ برای خدمات گردشگری روابط عمومی سایت
13 تیر 1401
366 بازدید
استراتژی بازاریابی و مارکتینگ برای خدمات گردشگری

در پاسخ به یکی از مخاطبین همراه همیار دانش بنیان در ارتباط با بازاریابی و مارکتینگ در زمینه خدمات گردشگری مواردی در جهت بهره برداری عموم در ادامه این نگارش خواهد آمد . 

استراتژی بازاریابی و مارکتینگ برای خدمات گردشگری 

چهارده استراتژی بسیار مهم برای بازار کار خدمات گردشگری امروزه وجود دارد:

    1. مشتری خود را بشناسید: 

اولین چیزی که باید به آن توجه کرد و آن را شناخت باید مشتری باشد.

ما باید ذهنیت و رفتار های آنها را بشناسیم، همچنین بدانیم که چه موردی  باعث می شود که آنها بخواهند جایی را رزرو کنند یا اینکه چه نوع رزرو کردنی را ترجیح می دهند، چه جاهایی را برای مسافرت انتخاب می کنند، چه چیزی باعث سفرشان می شود و ... 

با بدست آوردن جواب هرکدام از این سوال های کلیدی شما برای خودتان قشر خاصی از مشتری ها را پیدا می کنید، ازین طریق می توانید خدمات بیشتری ارائه بدهید.

    2. سایت خود را   بروز نگه دارید :

وب سایت شما یکی از کلیدی ترین بخش های بازار کارتان است، به همین دلیل باید همواره آن را به روز نگه دارید تا بازدهی بهتری داشته باشید.

اگر وب سایتتان به صورت ضعیفی در موبایل عمل کند، بهم بریزد، کند باشد یا اینکه خیلی قدیمی باشد، شما صد در صد نیاز دارید که وبسایتتان را بهینه و آپدیت کنید.

چنانچه به مشکلات بزرگتری بر خوردید و دانش کافی برای حل مشکلتان نداشتید بهتر است که به یک متخصص مراجعه نمایید و از او کمک بخواهید .

    3. تمرکزتان را بر روی موبایل بگذارید ( طراحی اپلیکیشن موبایل برای کارتان را در اولویت قرار دهید ) 

بر اساس سایت Think with Google، حدود چهل و هفت درصد از کاربران تلفن هوشمند در تحقیق، برنامه ریزی و رزرو کل سفرهایشان را با موبایلشان انجام می دهند.این بدین معناست که اپلیکیشن های موبایلی ما باید به خوبی وب سایت هایمان باشد،اگر بهتر از آن نباشند در دید مخاطبین شما تاثیر بسزایی دارد . لذا حتی توصیه می گردد اپلیکیشن های مجزایی برای کسب و کارتان را نیز طراحی نمایید .

    4. اجتماعی باشید ( از شبکه های اجتماعی غافل نشوید ) 

از شبکه های مجازی استفاده کنید! شبکه های مجازی امروزه نقش بسیار موثری بر روی بازار و بازاریابی دارند، اگر پلتفرم درست و استراتژی درستی برای تبلیغ آن استفاده شود. توصیه می شود در شبکه های اجتماعی پربازدید حضور بهم رسانید و با ارایه محتوای غنی از کسب و کارتان به دیده شدن کسب و کارتان کمک کنید و مخاطبین را آگاه تر سازید . شبکه های اجتماعی می تواند در یک مدل کسب و کار گردشگری و حتی غیره به عنوان یکی از راههای ارتباط با مشتری محسوب گردد .

    5. گرفتن ویدیو زنده:

بازاریابی ویدئویی یکی از مهمترین بخش های مارکتینگ، امروزه به خصوص در حیطه توریسم است .

مسافران پیوسته به دنبال ویدئو هایی از مقصدی هستند که می خواهند به آن مهاجرت کنند. لیکن آنها به دنبال ویدئو های از قبل ضبط شده نمی گردند، بلکه به دنبال استریم های زنده هستند. استریم های زنده هم بین مشتریان محبوب تر هستند ،هم اینکه هزینه کمتری برای محصولات می کنید و برندتان را به نمایش می گذارید.

    6. استفاده از ایمیل:

لیست ایمیل شما تنها دارایی بازاریابی هستش که برای خودتان است و قدرتمند تر از بقیه استراتژی ها است.در زمینه ایمیل مارکتینگ غافل نشوید . ایمیل مارکتینگ رو می بایست با دقت و با استراتژی های مربوط به کسب و کارتان یکسان انجام دهید . به یاد داشته باشید که نبود استراتژی مناسب در ایمیل مارکتینگ می تواند حتی به ضرر کسب و کار شما نیز باشد . پس هدفمند ایمیل مارکتینگ را در توسعه کسب و کارتان همواره دنبال نمایید .

    7. رزرو آنلاین قبول کنید:

همیشه به یاد داشته باشید که کسب و کارتان می بایست تسهیل در زمینه ارایه خدمات را برای مخاطبین شما به همراه داشته باشد . پس ارایه خدمات رزرو آنلاین در زمینه خدمات گردشگری را همواره در صدر اولویت خود قرار دهید .

    8. به انتقادات مردم گوش دهید:

به انتقادات و پیشنهادات مردم گوش بدهید، نه تنها در سایت خودتان بلکه به بقیه سایت ها نیز سر بزنید.ممکن است به چند نکته کلیدی بر بخورید، پس حتما یادتان باشد که پاسخشان را بدهید و مشکل را حل کنید و یا اینکه پیشنهاد را عملی کنید.بازدید ها نه تنها به افزایش اعتماد مشتری کمک می کنند بلکه باعث به وجود اومدن گارانتی مشتری نیز می شود، و درکل باعث افزایش رتبه سایت نیز می شود.

    9. از خدمات وبلاگ نویسی استفاده نمایید :

مخاطبین شما همواره به دنبال آن هستند که در فروم ها و وبلاگ های مختلف از شما آگاهی داشته باشند  . پس به یاد داشته باشید که نشر دانش از علم گردشگری و خدمات گردشگری و یا ارایه خبرهای از کسب و کارتان در فروم ها و وبلاگ های مختلف خود می تواند به گسترش کسب و کارتان کمک کند .

در این زمینه پیشنهاد می شود از بلاگ های ویرگول و بلاگ نیز استفاده نمایید .

    10. از بهینه سازی  پرتال خود در موتورهای جستجوگر غافل نشوید : 

SEO از هر چیز دیگری در امروزه مهمتر است.مسیر یه مسافر معمولی امروزه از گوگل شروع می شود. توریست ها از گوگل استفاده می کنند تا درباره مقصد خود تحقیق کنند، یلیط رزرو کنند و... اگر شما اولین سایتی باشید که نشان داده می شود، یک قدم از رقبای خود جلو ترید.

    11. گوگل بیزنس خود را راه‌اندازی کنید:

گوگل بیزنس یک مکان بسیار مهم برای شروع SEO خود است.

گوگل بیزنس یک ابزار رایگان است که قابلیت کنترل چگونگی نشان داده شدن وب سایت را به شما میدهد، مثل موقعیت مکانی بیزنس، نام بیزنس، بازدید های مشتریان و ... 

    12. به تجربه اهمیت دهید:

همانطور که قبلا اشاره شد، ما در اقتصاد مبتنی بر تجربه زندگی می کنیم، بدین ترتیب در دوره ای از بازاریابی مبتنی بر تجربه. بازاریابی مبتنی بر تجربه اساساً بازاریابی است که به مشتریان این امکان را می دهد که برند شما را در مقابل بازاریابی تورها و پیشنهادات خود برای مخاطبان گسترده تجربه کنند.

    13. از Micro-Influencers استفاده کنید:

این استراتژی درواقع سال ها پیش پر رنگ شد و هنوز درحال توسعه است. در این استراتژی با استفاده از اینفلوئنسرهای مختلف خدمات خودتان را به نمایش می توانید قرار دهید .

    14. اهداف خود را کنترل و مدیریت کنید:

وقتی شما کسب و کارتان را با بهره گیری از استراتژی های فوق انجام می دهید ، در کسب و کار خود شاهد تغییراتی می شوید. این تغییرات ثمره شناخت بهتر مشتریان از شما است. 

به یاد داشته باشید :

شما باید حواستان باشد که کدام یک از استراتژی ها به بهترین شکل ممکن برای شما کارآمد بوده تا همان استراتژی را گسترش بدید.

دیدگاه ها(0)