صفحه اصلی پایگاه خبری همیار دانش بنیان خانه خلاق همیار دانش بنیان

دکتر صمدی بنیان گذار کارخانه نوآوری آمپر: هدف ما این است که خالق تفاوت باشیم

دکتر صمدی بنیان گذار کارخانه نوآوری آمپر: هدف ما این است که خالق تفاوت باشیم واحد تولید محتوا -3
24 اسفند 1402
377 بازدید
دکتر صمدی بنیان گذار کارخانه نوآوری آمپر: هدف ما این است که خالق تفاوت باشیم

رییس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری و توسعه راهبردی راز (رایزکو) در آخرین روزهای سال 1402 از کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر بازدید و با مدیرعامل، مدیران شتابدهنده‌ها و استارت‌آپ‌های مستقر در کارخانه نوآوری آمپر از نزدیک دیداروگفتگو داشت و در جریان پیشرفت ها و فعالیت های نوآورانه و فناورانه ان قرار گرفت.

حمیدرضا صمدی علاوه بر بازدیداز بخش های مختلف آمپر، با بنیانگذاران و اعضا استارتاپ های فعال در این کارخانه نوآوری، گفت وگویی صمیمانه داشت و توصیه های لازم کارآفرینی را به ایشان ارائه کرد.

 وی با بیان اینکه اعضا خانواده رایزکو در بزرگ شدن و موفقیت آن، سهیم هستند، اظهار کرد: تک تک افرادی که در این هلدینگ بزرگ کار می کنند، برای من ایجاد انگیزه می کنند. بودن در کنار همه شما، انگیزه ای مهم برای تغییر، پیشرفت و موفقیت هستند.

رییس هیئت مدیره رایزکو با اشاره به تجربه ای نزدیک به چهار دهه فعالیت خود که موجب شکل گیری رایزکو شده است افزود: در همه این سال ها، تلاش کرده ایم عالی باشیم. فراموش نکنیم که خوب بودن، دشمن عالی بودن است چرا که سبب ایجاد غرور در ما می شود و از بالاتر رفتن و پیشرفت های ما جلوگیری می کند. پس باید غرور خوب بودن در ما شکسته شود و به عالی شدن بینجامد.

صمدی همچنین با تاکید بر اینکه نام «رایزکو» حاصل تفکر و تعمق بسیار بوده است، ابراز کرد: ما تلاش کردیم نامی را انتخاب کنیم که مشابه نداشته باشد. همانطور که چیزهای مهم و درخشان، مشابه ندارند. پس هدف ما این است که متفاوت و خالق تفاوت ها باشیم.

وی نوآوری و سرعت عمل را مولفه هایی دانست که در ایجاد تفاوت ها اهمیت زیادی دارد و بیان کرد: فراموش نکنید ما امروز هر چه در رایزکو داریم از طریق این دو موضوع به دست آمده است.

بنیان‌گذار کارخانه نوآوری آمپر خطاب به پرسنل آمپر ادامه داد: توجه به این نکته هم بسیار ضروری است که ما باید تفاوت، نوآوری و سرعت عمل را در تمام شئون زندگی مان به کار بندیم. نوآورانه به خانواده مان احترام بگذاریم. با اطرافیان مان متفاوت و نوآورانه رفتار و احترام شان را حفظ کنیم. از سوی دیگر، با سرعت عمل خارق العاده ای در محیط اطراف مان، انرژی ایجاد کنیم و نوآورانه آن انرژی را حفظ کنیم. بنابراین از شما که در حوزه نوآوری و خلاقیت در کارخانه نوآوری آمپر فعالیت می کنید، انتظار دارم اثر کارتان را از زندگی شخصی تان شروع کنید و بعد در کارتان، آن را گسترش دهید.

صمدی خطاب به پرویز کرمی، مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر و در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته آن در این مدت کوتاهی که راه اندازی شده است، اشاره کرد و در ادامه گفت: با این حال، انتظار دارم که جمع فعالانی که در این کارخانه نوآوری حضور دارند، در سال آینده بیش از 150 نفر، و فراتر رود.

وی در بخش دیگری از صحبت خود، با اشاره به فعالیت های کارخانه نوآوری آمپر در جذب نخبگان و سرآمدان کشور اظهار کرد: امیدوارم این مرکز، نخبه های دانشگاهی بیشتری را در بخش های مختلف جذب کند و از خروج نخبگان از کشور جلوگیری کند. این موضوع، یکی از وظایف مهم کارخانه آمپر است و ما حاضر هستیم در اینجا، با جان و دل حمایت کنیم و این فرآیند را عملی کنیم.

صمدی همچنین با بیان اینکه رسالت هر سال شرکت رایزکو با سال بعد، تفاوت دارد و تغییر می کند، افزود: باید به این نکته توجه داشته باشیم که فکر جمع، بهتر از فرد است. پس، باید یاد بگیریم با هم، فکر کنیم و با هم، کار تیمی کنیم. متاسفانه کار تیمی در کشور ما ضعیف است و یاد گرفته ایم به تنهایی خود را مطرح کنیم. آنچه که از تک تک شما انتظار دارم این است که این تنهایی را بشکنید تا در کنار هم، بهتر و سریع تر رشد کنیم.

اهمیت حمایت از نوآوری در صنعت خودروهای برقی

 در ابتدای این دیدار، پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر، ضمن تقدیر وتشکر از حمایت های مداوم رییس هیئت مدیره رایزکو و بنیان‌گذار آمپر از نخبگان و نوآوران حوزه های مختلف در این کارخانه ، بیان کرد: شخص دکتر صمدی با عملکرد درخشانی که در حوزه صنعت خودرو و صنایع مرتبط با آن داشتند، توانسته اند تاثیری مثبت در عرصه اقتصاد و اشتغال کشور ایجاد کنند.

که امیدواریم با حمایت از امپر این مهم در حوزه خودروهای برقی نیز تکرار شود کرمی افزود: آنچه که در عملکرد رییس دکتر صمدی شاخص و قابل تحسین به حساب می آید، توجه ویژه ایشان به نوآوری ها و حمایت از دستاورهای فناورانه و جذب و نگهداشت نخبگان در کشور بوده است. در همین راستا، از کسانی که در این حوزه دانش بنیانی فعالیت می کنند هم حمایت های چشمگیری کردند که بی شک، این حمایت ها، سبب سرآمد شدن مجموعه رایزکو و به تبع آن، صنعت خودرو کشوردر حوزه خودروهای هوشمند خواهد شد.

دیدگاه ها(0)