صفحه اصلی پایگاه خبری همیار دانش بنیان خانه خلاق همیار دانش بنیان

آمپر دانشگاهی برای رشد افراد نخبه و آشنا به علم روز دنیا

آمپر دانشگاهی برای رشد افراد نخبه و آشنا به علم روز دنیا واحد تولید محتوا -3
14 آبان 1402
816 بازدید
آمپر دانشگاهی برای رشد افراد نخبه و آشنا به علم روز دنیا

 جمشید صباغ‌زاده، قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات به همراه گروه فناوری کوانتوم این دانشگاه از کارخانه نوآوری آمپر بازدید کرد.

 به گزارش واحد تولید محتوای همیار دانش بنیان، صباغ زاده در حاشیه این نشست و گفتگو با مدیرعامل و استارتاپ‌ها و شتابدهنده‌های مستقر، با اشاره به توانمندی‌های مجموعه گفت: کارخانه نوآوری آمپر همچون پلی از یک وجه به دانشگاه و از یک وجه دیگر به صنعت مرتبط است. زمانی یک فرد فارغ التحصیل در یک رشته‌ی خاص همچون مکانیک، پلیمر، برق و... وارد مجموعه شما میگردد، در یک مدت کوتاهی علم خود را با دیگران  به مشارکت گذاشته و نه تنها به رشد خود کمک می کند، بلکه باعث رشد دیگران نیز میگردد.

وی تصریح کرد: کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر با محیطی آرام، دل نشین و مدرن در کنار برخورداری از مدیریت عامل توانمند و وابسته به هلدینگی بزرگ محلی برای جذب و نگهداشت افراد نخبه، تحصیل کرده و آشنا به علم روز دنیاست که به دور از هرگونه دغدغه و نگرانی، ایده‌های خود را پیاده سازی کنند.

در این نشست پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نواوری آمپر ضمن معرفی شتابدهنده‌های مستقر در کارخانه و استارتاپ‌ها و چگونگی حمایت از آن‌ها تا تبدیل‌شدن انها به شرکت‌های مستقل، به شکل‌دهی به فب لب تخصصی در حوزه هوشمند سازی خودرو (ADAS &connected)سامانه جامع پایش جاده ، راننده و خودرو اشاره و امادگی امپر را برای ایجاد و تعریف میز مشترک همکاری با دانشگاه علوم تحقیقات و مجموعه هایی چون واحد فناوری های کوانتومی ویا برگزاری پروژه‌های مشترک اعلام کرد.

 صباغ‌زاده ضمن استقبال از فعالیت‌های کارخانه نوآوری آمپر گفت: یکی از نکاتی که در کارخانه نوآوری آمپر توجه همگان را جلب می‌کند، موضوعات مرتبطی است که در لبه‌ تکنولوژی ومرز دانش در حال انجام می باشد. برای مثال پروژه‌های صنعت خودرو اینده بسیار هوشمندانه انتخاب شده و مسائل آینده پژوهی این حوزه بررسی و در حال انجام می باشد.

صباغ زاده افزود : آمپر جدا از دانشگاه نیست و خود همچون دانشگاهی است که فرد در آن تحصیل و به دیگران آموزش میدهد.  با توجه به اینکه دانشگاه ازاد اسلامی نیز نیم نگاهی به جامعه دارد، می توان با تعریف سرفصل‌های مشترک به یکدیگر کمک کرد تا این مسیر رشد را در کنار یکدیگر طی کنیم. واحد علوم و تحقیقات، محلی برای گردآومدن دانشجویان در حال تحصیل در این دانشگاه است و با توجه به تعداد بالای دانشجویان، اکوسیستم مناسبی برای برگزاری رویدادهای مشترک می‌باشد.  در آن ایده‌های دانشجویان مطرح و ایده‌های با رکورد بالا تا تبدیل شدن به یک شرکت مستقل حمایت می شوند. برخی از این ایده‌ها را می توان به شتابدهنده‌های مستقر در کارخانه نوآوری آمپر به منظور ایجاد سرفصل مشترک معرفی کرد تا وارد عمل شوند.

 شایسته یادآوری است کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر در فضایی به وسعت ۱۰هزار متر و در دو سوله مجزا هر سوله دو هزار مترمربع و در سه حوزه حمل‌ونقل ، سلامت و سالمندی ، آی‌تی و اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و بیمه با داشتن دفاتر و فضای کار اشتراکی و فب‌لب تخصصی به‌عنوان بازوی نوآوری هلدینگ رایزکو در حال فعالیت است.

 

دیدگاه ها(0)